Zaloguj | Nowe konto

Niestety jesteśmy kolejnym serwisem internetowym, który wykorzystuje mechanizm ciasteczek (cookies), więc musimy Cię poinformować o tym (czuj się poinformowany/a). Jeśli nie chcesz, aby ciasteczka z naszej witryny były zapisywane w Twojej przeglądarce zmień jej ustawienia.

Koniec z rankingiem komunikatorów w badaniu Megapanel

Megapanel-2012-03

Niecały rok temu zakończyła się wojna między GG Network a spółką PBI dotyczącej zaniżania wyników producenta komunikatora Gadu-Gadu. Niedawno dowiedzieliśmy się, że badanie Megapanel zostanie zmienione na korzyść tego ostatniego.Przypomnijmy: Megapanel jest badaniem popularności witryn internetowych oraz aplikacji działających na polskim rynku. Przedstawiciele GG Network w 2010 roku uznali, że zmiana wskaźnika real users (liczby użytkowników) w badaniu na liczbę aktywnych aplikacji w badaniu Megapanel zaniża wyniki ich aplikacji w tym oczywiście oficjalnego klienta GG. Po wielkich bojach producent aplikacji uzyskał udziały w spółce organizującej badanie mając jednocześnie wpływ na nie. Wczoraj biuro prasowe GG Network dumnie oświadczyło, że

“Zmiany wprowadzone przez PBI dają wydawcy komunikatora GG znacznie wyższą pozycję w rankingu Real Users i pozwalają awansować do pierwszej dziesiątki w rankingu użytkowników i uruchomionych aplikacji.” 

Jak widać niespecjalnie kryją się z tym faktem. Dalej czytamy:
Najnowsze wyniki badania Megapanel pokazują, iż sumaryczna liczba realnych użytkowników korzystających z usług i serwisów GG Network wynosi blisko 8 milionów, a więc znacząco więcej niż w prezentowanych dotychczas badaniach (w których wyniki witryn i aplikacji były prezentowane oddzielnie). Daje to spółce 12. pozycję wśród wydawców internetowych w Polsce.

Ingerując w metodologię badania, spółka GG Network zapewniła sobie lepsze wskaźniki popularności. Komunikator Gadu-Gadu do tej pory tracił kilkadziesiąt tysięcy użytkowników miesięcznie, w ciągu dwóch lat: od lutego 2010 do lutego 2012 aplikacja straciła ponad milion aktywnych instancji. Prezentując jedynie wspólne dane dla aplikacji i innych usług, spółkę spotyka wzrost liczby użytkowników oraz możliwość ukrycia malejącej popularności ich flagowego produktu.

Kto wie, może ktoś w GG Network stwierdził, że “Skoro badanie jest dla nas niekorzystne, to jest złe, a to co złe trzeba zmienić“…

Źródło

Niecały rok temu zakończyła się wojna między GG Network a spółką PBI dotyczącej zaniżania wyników producenta komunikatora Gadu-Gadu. Niedawno dowiedzieliśmy się, że badanie Megapanel zostanie zmienione na korzyść tego ostatniego.Przypomnijmy: Megapanel jest badaniem popularności witryn internetowych oraz aplikacji działających na polskim rynku. Przedstawiciele GG Network w 2010 roku uznali, że zmiana wskaźnika real users (liczby użytkowników) w badaniu na liczbę aktywnych aplikacji w badaniu Megapanel zaniża wyniki ich aplikacji w tym oczywiście oficjalnego klienta GG. Po wielkich bojach producent aplikacji uzyskał udziały w spółce organizującej badanie mając jednocześnie wpływ na nie. Wczoraj biuro prasowe GG Network dumnie oświadczyło, że "Zmiany wprowadzone przez PBI dają wydawcy komunikatora GG znacznie wyższą pozycję w rankingu Real Users i pozwalają awansować do pierwszej dziesiątki w rankingu użytkowników i uruchomionych aplikacji."  Jak widać niespecjalnie kryją się z tym faktem. Dalej czytamy: Najnowsze wyniki badania Megapanel pokazują, iż sumaryczna liczba realnych użytkowników korzystających z usług i serwisów GG Network wynosi blisko 8 milionów, a więc znacząco więcej niż w prezentowanych dotychczas badaniach (w których wyniki witryn i aplikacji były prezentowane oddzielnie). Daje to spółce 12. pozycję wśród wydawców internetowych w Polsce. Ingerując w metodologię badania, spółka GG Network zapewniła sobie lepsze wskaźniki popularności. Komunikator Gadu-Gadu do tej pory tracił kilkadziesiąt tysięcy użytkowników miesięcznie, w ciągu dwóch lat: od lutego 2010 do lutego 2012 aplikacja straciła ponad milion aktywnych instancji. Prezentując jedynie wspólne dane dla aplikacji i innych usług, spółkę spotyka wzrost liczby użytkowników oraz możliwość ukrycia malejącej popularności ich flagowego produktu. Kto wie, może ktoś w GG Network stwierdził, że "Skoro badanie jest dla nas niekorzystne, to jest złe, a to co złe trzeba zmienić"... Źródło  - Koniec z rankingiem komunikatorów w badaniu Megapanel
Kategorie: GG Network - Właściciel GG
Tagi:
Komentarze z Facebooka

Dodaj komentarz