Zaloguj | Nowe konto

Niestety jesteśmy kolejnym serwisem internetowym, który wykorzystuje mechanizm ciasteczek (cookies), więc musimy Cię poinformować o tym (czuj się poinformowany/a ). Jeśli nie chcesz, aby ciasteczka z naszej witryny były zapisywane w Twojej przeglądarce zmień jej ustawienia.

PBI wprowadza w błąd?

Dane na temat popularności radia internetowego publikowane przez Polskie Badania Internetu (PBI) wprowadzają w błąd i dowodzą konieczności daleko idącej restrukturyzacji i modernizacji standardu pomiaru polskiego Internetu – twierdzi GG Network w komunikacie na BiuroPrasowe.pl

Oto dalsza część komunikatu jaki wystosował dzisiaj GG Network:

Opublikowane niedawno grudniowe wyniki badania Megapanel/PBI błędnie sugerują, że OPEN.FM posiada jedynie 350 tys. użytkowników. W pomiarze PBI uwzględniane są tylko odsłony stron internetowych i całkowicie pomijane jest słuchanie radia przez odtwarzacz OPEN.FM dostępny miedzy innymi bezpośrednio z komunikatora Gadu-Gadu. W rzeczywistości zaledwie ok. 10-ciu procent słuchaczy radia OPEN.FM korzysta z internetowej strony serwisu a pozostali słuchają OPEN.FM bezpośrednio z odtwarzacza.

Fakt, że OPEN.FM jest liderem na rynku radia internetowego potwierdzają wyniki niezależnych badań. Dane z pomiaru gemiusSteram wskazują, że OPEN.FM ma 3,5 miliona unikalnych słuchaczy miesięcznie. O pozycji OPEN.FM świadczą także dane o słuchalności radia przez numery Gadu-Gadu (GG) oraz wyniki sondażowego badania RadioNet D-Link Technology Trend przeprowadzonego przez Millward Brown SMG/KRC wśród słuchaczy radia internetowego. Z badania RadioNET wynika, że największą popularnością cieszy się platforma radiowa OPEN.FM. Za pośrednictwem samego tylko komunikatora Gadu-Gadu słucha tej stacji ponad 19% badanych. Ponadto OPEN.FM jest słuchane ze strony www i z własnego odtwarzacza, co pozwala na szacowanie dla tej stacji bezkonkurencyjnego wyniku na poziomie 25%. Dla porównania słuchanie konkurencyjnego projektu Miasta Muzyki deklaruje zaledwie… 5,1% .

Zdaniem Krzysztofa Łady – Dyrektora Biura Reklamy firmy GG Network, będącej wydawcą radia OPEN.FM – „Pora skończyć z zaklinaniem rzeczywistości. Konieczne jest utworzenie niezależnego, nowoczesnego i otwartego standardu badawczego, który będzie zorientowany na przyszłość a nie na brutalną obronę status quo”.

W ciągu ostatniej dekady Internet w Polce intensywnie się rozwijał, co nie znajdowało odzwierciedlenia w modernizacji standardu pomiaru tego medium. Pikanterii całej sprawie dodaje fakt, że Polskie Badania Internetu PBI są kontrolowane przez 5 (słownie: pięć!) podmiotów tj. Gazeta.pl, Interia.pl, Onet.pl, Wirtualna Polska oraz Rzeczpospolita OnLine, które reprezentują niewielki i statyczny fragment dynamicznie rozwijającej się rzeczywistości wirtualnej.

Źródło: BiuroPrasowe.pl, Gazeta.pl

Dane na temat popularności radia internetowego publikowane przez Polskie Badania Internetu (PBI) wprowadzają w błąd i dowodzą konieczności daleko idącej restrukturyzacji i modernizacji standardu pomiaru polskiego Internetu - twierdzi GG Network w komunikacie na BiuroPrasowe.pl Oto dalsza część komunikatu jaki wystosował dzisiaj GG Network: Opublikowane niedawno grudniowe wyniki badania Megapanel/PBI błędnie sugerują, że OPEN.FM posiada jedynie 350 tys. użytkowników. W pomiarze PBI uwzględniane są tylko odsłony stron internetowych i całkowicie pomijane jest słuchanie radia przez odtwarzacz OPEN.FM dostępny miedzy innymi bezpośrednio z komunikatora Gadu-Gadu. W rzeczywistości zaledwie ok. 10-ciu procent słuchaczy radia OPEN.FM korzysta z internetowej strony serwisu a pozostali słuchają OPEN.FM bezpośrednio z odtwarzacza. Fakt, że OPEN.FM jest liderem na rynku radia internetowego potwierdzają wyniki niezależnych badań. Dane z pomiaru gemiusSteram wskazują, że OPEN.FM ma 3,5 miliona unikalnych słuchaczy miesięcznie. O pozycji OPEN.FM świadczą także dane o słuchalności radia przez numery Gadu-Gadu (GG) oraz wyniki sondażowego badania RadioNet D-Link Technology Trend przeprowadzonego przez Millward Brown SMG/KRC wśród słuchaczy radia internetowego. Z badania RadioNET wynika, że największą popularnością cieszy się platforma radiowa OPEN.FM. Za pośrednictwem samego tylko komunikatora Gadu-Gadu słucha tej stacji ponad 19% badanych. Ponadto OPEN.FM jest słuchane ze strony www i z własnego odtwarzacza, co pozwala na szacowanie dla tej stacji bezkonkurencyjnego wyniku na poziomie 25%. Dla porównania słuchanie konkurencyjnego projektu Miasta Muzyki deklaruje zaledwie... 5,1% . Zdaniem Krzysztofa Łady – Dyrektora Biura Reklamy firmy GG Network, będącej wydawcą radia OPEN.FM - „Pora skończyć z zaklinaniem rzeczywistości. Konieczne jest utworzenie niezależnego, nowoczesnego i otwartego standardu badawczego, który będzie zorientowany na przyszłość a nie na brutalną obronę status quo”. W ciągu ostatniej dekady Internet w Polce intensywnie się rozwijał, co nie znajdowało odzwierciedlenia w modernizacji standardu pomiaru tego medium. Pikanterii całej sprawie dodaje fakt, że Polskie Badania Internetu PBI są kontrolowane przez 5 (słownie: pięć!) podmiotów tj. Gazeta.pl, Interia.pl, Onet.pl, Wirtualna Polska oraz Rzeczpospolita OnLine, które reprezentują niewielki i statyczny fragment dynamicznie rozwijającej się rzeczywistości wirtualnej. Źródło: BiuroPrasowe.pl, Gazeta.pl  - PBI wprowadza w błąd?
Kategorie: Open.FM
Tagi:
Komentarze z Facebooka

Dodaj komentarz