Zaloguj | Nowe konto

Niestety jesteśmy kolejnym serwisem internetowym, który wykorzystuje mechanizm ciasteczek (cookies), więc musimy Cię poinformować o tym (czuj się poinformowany/a). Jeśli nie chcesz, aby ciasteczka z naszej witryny były zapisywane w Twojej przeglądarce zmień jej ustawienia.

Spam w komunikatorze

Co może zrobić internauta, któremu nie jest szkoda nerwów na przeciwdziałanie łamaniu prawa, a któremu przeszkadza spim? – z tym pytaniem DI zwrócił się do Jarosława Rybusa, rzecznika prasowego GG Network S.A., producenta Gadu-Gadu.

GG: Nie pochwalamy takich praktyk i ostrzegamy internautów przed ofertami w sieci, zwłaszcza jeśli otrzymujemy je w sposób niezamówiony. 

DI: Co może zrobić internauta, który czuje się zagrożony otrzymywanym spamem? 

GG:

  1. Zgłosić numery GG, które zablokujemy.
  2. Zablokować wiadomości od nieznajomych.
  3. W skrajnym przypadku, np. sytuacji oszustwa, zgłosić sprawę do stosownej instytucji.
  4. Liczyć na GG, które pod abuse@gadu-gadu.pl przyjmuje takie zgłoszenia.

Ale czy spamera można naprawdę namierzyć? Czy można liczyć na pomoc GG w ustaleniu namiarów takiej firmy lub osoby? Co na to przedstawiciel komunikatora?
Tak, po tym jak zgłosi się na wniosek internauty do nas np. policja. Jesteśmy zobowiązani do tego prawem. Jeśli któryś z użytkowników jest nękany spamem przez innego użytkownika może złożyć pozew” – odpowiada rzecznik spółki.

GG podkreśla też, że to nie są jedyne działania mające na celu ochronę użytkowników komunikatora przez spamingiem, ale wstrzymuje się z wyjaśnieniami, by „nie ułatwiać życia spamerom”. Jak powtarza Jarosław Rybus – sieć to złudna anonimowość i wykrycie prawdziwego sprawcy spamu nie jest trudne.

A Ty jak sądzisz? Jak można przeciwdziałać spamowi?

Co może zrobić internauta, któremu nie jest szkoda nerwów na przeciwdziałanie łamaniu prawa, a któremu przeszkadza spim? - z tym pytaniem DI zwrócił się do Jarosława Rybusa, rzecznika prasowego GG Network S.A., producenta Gadu-Gadu. GG: Nie pochwalamy takich praktyk i ostrzegamy internautów przed ofertami w sieci, zwłaszcza jeśli otrzymujemy je w sposób niezamówiony. DI: Co może zrobić internauta, który czuje się zagrożony otrzymywanym spamem? GG: Zgłosić numery GG, które zablokujemy. Zablokować wiadomości od nieznajomych. W skrajnym przypadku, np. sytuacji oszustwa, zgłosić sprawę do stosownej instytucji. Liczyć na GG, które pod abuse@gadu-gadu.pl przyjmuje takie zgłoszenia. Ale czy spamera można naprawdę namierzyć? Czy można liczyć na pomoc GG w ustaleniu namiarów takiej firmy lub osoby? Co na to przedstawiciel komunikatora?"Tak, po tym jak zgłosi się na wniosek internauty do nas np. policja. Jesteśmy zobowiązani do tego prawem. Jeśli któryś z użytkowników jest nękany spamem przez innego użytkownika może złożyć pozew" - odpowiada rzecznik spółki.GG podkreśla też, że to nie są jedyne działania mające na celu ochronę użytkowników komunikatora przez spamingiem, ale wstrzymuje się z wyjaśnieniami, by "nie ułatwiać życia spamerom". Jak powtarza Jarosław Rybus - sieć to złudna anonimowość i wykrycie prawdziwego sprawcy spamu nie jest trudne. A Ty jak sądzisz? Jak można przeciwdziałać spamowi?  - Spam w komunikatorze
Kategorie: Bezpieczeństwo
Tagi:
Komentarze z Facebooka

Dodaj komentarz