Zaloguj | Nowe konto

Niestety jesteśmy kolejnym serwisem internetowym, który wykorzystuje mechanizm ciasteczek (cookies), więc musimy Cię poinformować o tym (czuj się poinformowany/a). Jeśli nie chcesz, aby ciasteczka z naszej witryny były zapisywane w Twojej przeglądarce zmień jej ustawienia.

Gadu-Gadu kończy 10 lat

Historia Gadu-Gadu – najpopularniejszego polskiego komunikatora internetowego – rozpoczęła się 10 lat temu, w 2000 roku, na początku tzw. „boomu internetowego”.  Wówczas, z inicjatywy Łukasza Foltyna powstaje firma SMS-Express.com. Spółka początkowo oferuje program SMS-Express służący tylko do wysyłania SMS-ów przez Internet.

W międzyczasie, wraz z pojawieniem się zewnętrznego inwestora, w firmie powstaje pomysł, który – jak się szybko okaże – sprawi, że komunikacja w polskim Internecie już nigdy nie będzie taka sama…

15 sierpnia 2000 roku oficjalnie startuje Gadu-Gadu – Pierwszy Polski Komunikator Internetowy.

Już od pierwszego dnia, ku sporemu zaskoczeniu autorów programu, Gadu-Gadu lawinowo zyskuje na popularności. Tylko w pierwszym dniu rejestruje się ponad 10 tysięcy użytkowników. Odkryciem Ameryki pomysł Foltyna na pewno nie był – już od 1996 roku istniała sieć i komunikator ICQ, przewagą Gadu-Gadu jednak była polska wersja językowa. Co ciekawe, z wyjątkiem jednej akcji mailingowej wykonanej dla komunikatora przez portal Onet.pl Gadu-Gadu nie było praktycznie reklamowane.

Popularność Gadu-Gadu sprawia, że rozpoznawalne coraz bardziej żółte słoneczko (charakterystyczne logo GG) zaczyna świecić w tysiącach monitorów, łącząc ze sobą użytkowników Internetu bez względu na wiek i zainteresowania, stając się synonimem komunikacji w polskim Internecie.

Lawinowy przyrost użytkowników zaczyna przybierać efekt kuli śnieżnej. Każdego dnia społeczność użytkowników komunikatora powiększa się o kolejne tysiące osób. Po roku od uruchomienia, z Gadu-Gadu korzysta już 250 tysięcy internautów.

Pomiędzy użytkownikami komunikatora nasila się zjawisko rywalizacji o atrakcyjne numery. Posiadanie tak zwanego niskiego numeru Gadu-Gadu staje się cennym wyróżnikiem dla użytkowników Internetu. Coraz więcej osób poznaje się dzięki Gadu-Gadu. Zawierane są pierwsze małżeństwa, ale też i pierwsze rozwody. 

ROK 2005 – początki zmiany kierunku

W maju 2005 roku powstaje serwis społecznościowy Generacja GG skierowany do użytkowników Gadu-Gadu. Dwa lata później udoskonalony serwis pojawia się pod nazwą MojaGeneracja.pl Internauci prowadzą swoje blogi, zakładają wirtualne wizytówki, rozmawiają w grupach tematycznych. Pojawienie się MojejGeneracji jest wg producenta dużym krokiem w rozwoju Gadu-Gadu, sam portal jednak okupowany jest głównie przez młode osoby.

W tym samym roku GG kupuje kolejny serwis – Fora.pl. Oferuje on internautom zakładanie bezpłatnych forów na dowolny temat. Dzięki włączeniu Fora.pl do sieci Gadu-Gadu, łączny zasięg serwisów społecznościowych (Fora.pl + MojaGeneracja.pl) spod znaku GG docierać będzie do ponad 2,7 mln internautów miesięcznie, czyniąc z nich pod tym kątem drugi serwis tego typu w polskim Internecie.

W międzyczasie specjalne numery od Gadu- Gadu dostają znane osoby i gwiazdy- Doda, Gosia Andrzejewicz, Kasia Cerekwicka , a także media – Wiadomości24.pl, radio Tok Fm, radio Złote Przeboje i wiele innych. Numery te są wykorzystywane do kontaktu z widzami podczas programów radiowych i telewizyjnych.

W czerwcu 2006 nowa testowa ówcześnie wersja komunikatora Gadu-Gadu 7.x pojawia się wraz z Gadu Radiem, które w krótkim czasie stało się największym radiem internetowym (pod obecną nazwą i marką: Open.FM). 

Wraz ze wzrostem liczby użytkowników rośnie liczba wysyłanych każdego dnia wiadomości przez komunikator. Od początku istnienia Gadu-Gadu do dzisiaj wzrosła ona 100-krotnie – z niespełna 3 do 300 milionów wiadomości wysyłanych dziennie.

Wraz ze wzrostem liczby wiadomości rośnie masowo ruch na serwerach. Chwilowe przerwy w dostępie komunikatora, przy tak masowym ruchu, nie są w stanie zachwiać jego popularnością. Pomimo tych przejściowych problemów technicznych, użytkownicy nadal korzystają z Gadu-Gadu, doceniając jego ówczesną łatwość obsługi. 

Ważną chwilą dla firmy jest decyzja z o wejściu na Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie. Dzięki środkom pozyskanym z emisji akcji możliwe do zrealizowania są kolejne projekty Gadu-Gadu.

W 2006 roku powstaje WebGadu. Użytkownicy komunikatora mogą GGadać ze znajomymi nawet wtedy, gdy nie mają dostępu do swojego komputera. WebGadu umożliwia im połączenie przez stronę www, gdy są w podróży, w kafejce i wszędzie tam, gdzie niemożliwe jest zainstalowanie komunikatora. Niestety obecnie program nie jest rozwijany, a obecne błędy nie są poprawiane.

Od grudnia 2007 Gadu-Gadu należy do południowoafrykańskiego koncernu medialnego Naspers. Oznacza to przede wszystkim możliwość korzystania przez firmę z ogromnego potencjału Naspersa i jego ponad 100 letniej tradycji. Naspers powstał w roku 1920 i posiada bogate doświadczenie w branży mediowej i internetowej. Przejęcie GG przez Naspersa odbiło się szerokim echem w mediach ogólnopolskich i światowych.

W roku 2009 GG Network wydaje GaduAIR – telefonię komórkową, która jako pierwsza w świecie zintegrowała w nowy sposób telekomunikację i Internet pozwalając milionom osób być w kontakcie i odkrywać nowe możliwości komunikacji. To także kolejny duży krok w rozwoju sieci GG, z której usług korzysta już kilka milionów osób miesięcznie.

Od października 2009 internauci mogą korzystać z najnowszej wersji komunikatora – GG 10, którego wyróżnia prosta szata graficzna i nowe funkcjonalności niekoniecznie związane z samym komunikatorem. Gadu-Gadu 10 bardzo różni się od pierwszej wersji komunikatora, nowoczesność oraz powolne działanie widać już na pierwszy rzut oka.

W prawie 10 lat istnienia dzięki swojej przewadze w polskim Internecie, Gadu-Gadu stało się najpopularniejszym i największym komunikatorem internetowym w Polsce, dystansując również zagraniczne komunikatory i ciągle umacniając swoją niezachwianą pozycję lidera. Od pierwszej wersji różni komunikator wiele nowych funkcjonalności, które internauci zawsze mają pod ręką. W najnowszym GG 10 prowadzić można rozmowy tekstowe, głosowe, video, słuchać radia i dzielić się swoimi aktywnościami ze znajomymi z listy kontaktów.

Gadu-Gadu dziś

W GG Network jest mnóstwo pracy – zatrudnionych w firmie jest już ponad 250 osób. Dzięki programistom i ludziom z wizją równolegle prowadzonych jest wiele różnych projektów. Marka Gadu-Gadu zaliczana jest także do Superbrands jako jedna z najlepiej rozpoznawalnych marek w polskim Internecie. 

Sam program jednak obrasta coraz bardziej w zbędne funkcje, które nie mają wiele wspólnego z komunikacją. Krytyka wobec Gadu-Gadu 10 jest ogromna: zaczynając od ogromu reklam, jakie finansują kolejne projekty GG Network, kończąc na siłowej integracji tych produktów z Gadu-Gadu. To daje pole do popisu alternatywnym komunikatorom, które rosną w siłę. Firma przestała spoglądać na potrzeby użytkowników komunikatora, a bliżej przygląda się potrzebom konsumenta wielu form rozrywki i społecznościom. Głosy krytyczne wobec Gadu-Gadu przestały mieć znaczenie dla spółki.

Kilka ciekawostek ze świata Gadu-Gadu:

  • Z sieci (a nie z komunikatora) Gadu-Gadu korzysta już co drugi polski internauta: Obecnie z Gadu-Gadu korzysta już 10,5 mln Internautów
  • Nr GG podawany jest jako jedna z kilku form kontaktu w polskich serwisach społecznościowych
  • OPEN FM swoim zasięgiem przewyższa niektóre tradycyjne regionalne stacje radiowe FM
  • W styczniu 2010 słuchalność OPEN.FM przekroczyła 3 mln użytkowników.
  • Na co dzień z Gadu-Gadu korzysta prezydent Lech Wałęsa, który prowadzi również blog w Mojej Generacji. Prezydent dostał od Gadu-Gadu symboliczny numer 1980.

Zobacz również galerię starych wersji Gadu-Gadu na LukiSoftware lub pobierz i przetestuj je samodzielnie z naszego działu download: SMS-Express, GG 3.1, 4.9, 5.0, 6.1, 7.0, 7.7

Źródło: Akcja-Słońce, komunikat prasowy, Gazeta Prawna

Historia Gadu-Gadu - najpopularniejszego polskiego komunikatora internetowego - rozpoczęła się 10 lat temu, w 2000 roku, na początku tzw. "boomu internetowego".  Wówczas, z inicjatywy Łukasza Foltyna powstaje firma SMS-Express.com. Spółka początkowo oferuje program SMS-Express służący tylko do wysyłania SMS-ów przez Internet. W międzyczasie, wraz z pojawieniem się zewnętrznego inwestora, w firmie powstaje pomysł, który - jak się szybko okaże - sprawi, że komunikacja w polskim Internecie już nigdy nie będzie taka sama...15 sierpnia 2000 roku oficjalnie startuje Gadu-Gadu - Pierwszy Polski Komunikator Internetowy. Już od pierwszego dnia, ku sporemu zaskoczeniu autorów programu, Gadu-Gadu lawinowo zyskuje na popularności. Tylko w pierwszym dniu rejestruje się ponad 10 tysięcy użytkowników. Odkryciem Ameryki pomysł Foltyna na pewno nie był - już od 1996 roku istniała sieć i komunikator ICQ, przewagą Gadu-Gadu jednak była polska wersja językowa. Co ciekawe, z wyjątkiem jednej akcji mailingowej wykonanej dla komunikatora przez portal Onet.pl Gadu-Gadu nie było praktycznie reklamowane. Popularność Gadu-Gadu sprawia, że rozpoznawalne coraz bardziej żółte słoneczko (charakterystyczne logo GG) zaczyna świecić w tysiącach monitorów, łącząc ze sobą użytkowników Internetu bez względu na wiek i zainteresowania, stając się synonimem komunikacji w polskim Internecie. Lawinowy przyrost użytkowników zaczyna przybierać efekt kuli śnieżnej. Każdego dnia społeczność użytkowników komunikatora powiększa się o kolejne tysiące osób. Po roku od uruchomienia, z Gadu-Gadu korzysta już 250 tysięcy internautów. Pomiędzy użytkownikami komunikatora nasila się zjawisko rywalizacji o atrakcyjne numery. Posiadanie tak zwanego niskiego numeru Gadu-Gadu staje się cennym wyróżnikiem dla użytkowników Internetu. Coraz więcej osób poznaje się dzięki Gadu-Gadu. Zawierane są pierwsze małżeństwa, ale też i pierwsze rozwody. ROK 2005 - początki zmiany kierunkuW maju 2005 roku powstaje serwis społecznościowy Generacja GG skierowany do użytkowników Gadu-Gadu. Dwa lata później udoskonalony serwis pojawia się pod nazwą MojaGeneracja.pl Internauci prowadzą swoje blogi, zakładają wirtualne wizytówki, rozmawiają w grupach tematycznych. Pojawienie się MojejGeneracji jest wg producenta dużym krokiem w rozwoju Gadu-Gadu, sam portal jednak okupowany jest głównie przez młode osoby.W tym samym roku GG kupuje kolejny serwis - Fora.pl. Oferuje on internautom zakładanie bezpłatnych forów na dowolny temat. Dzięki włączeniu Fora.pl do sieci Gadu-Gadu, łączny zasięg serwisów społecznościowych (Fora.pl + MojaGeneracja.pl) spod znaku GG docierać będzie do ponad 2,7 mln internautów miesięcznie, czyniąc z nich pod tym kątem drugi serwis tego typu w polskim Internecie. W międzyczasie specjalne numery od Gadu- Gadu dostają znane osoby i gwiazdy- Doda, Gosia Andrzejewicz, Kasia Cerekwicka , a także media - Wiadomości24.pl, radio Tok Fm, radio Złote Przeboje i wiele innych. Numery te są wykorzystywane do kontaktu z widzami podczas programów radiowych i telewizyjnych.W czerwcu 2006 nowa testowa ówcześnie wersja komunikatora Gadu-Gadu 7.x pojawia się wraz z Gadu Radiem, które w krótkim czasie stało się największym radiem internetowym (pod obecną nazwą i marką: Open.FM). Wraz ze wzrostem liczby użytkowników rośnie liczba wysyłanych każdego dnia wiadomości przez komunikator. Od początku istnienia Gadu-Gadu do dzisiaj wzrosła ona 100-krotnie - z niespełna 3 do 300 milionów wiadomości wysyłanych dziennie. Wraz ze wzrostem liczby wiadomości rośnie masowo ruch na serwerach. Chwilowe przerwy w dostępie komunikatora, przy tak masowym ruchu, nie są w stanie zachwiać jego popularnością. Pomimo tych przejściowych problemów technicznych, użytkownicy nadal korzystają z Gadu-Gadu, doceniając jego ówczesną łatwość obsługi. Ważną chwilą dla firmy jest decyzja z o wejściu na Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie. Dzięki środkom pozyskanym z emisji akcji możliwe do zrealizowania są kolejne projekty Gadu-Gadu.W 2006 roku powstaje WebGadu. Użytkownicy komunikatora mogą GGadać ze znajomymi nawet wtedy, gdy nie mają dostępu do swojego komputera. WebGadu umożliwia im połączenie przez stronę www, gdy są w podróży, w kafejce i wszędzie tam, gdzie niemożliwe jest zainstalowanie komunikatora. Niestety obecnie program nie jest rozwijany, a obecne błędy nie są poprawiane.Od grudnia 2007 Gadu-Gadu należy do południowoafrykańskiego koncernu medialnego Naspers. Oznacza to przede wszystkim możliwość korzystania przez firmę z ogromnego potencjału Naspersa i jego ponad 100 letniej tradycji. Naspers powstał w roku 1920 i posiada bogate doświadczenie w branży mediowej i internetowej. Przejęcie GG przez Naspersa odbiło się szerokim echem w mediach ogólnopolskich i światowych.W roku 2009 GG Network wydaje GaduAIR - telefonię komórkową, która jako pierwsza w świecie zintegrowała w nowy sposób telekomunikację i Internet pozwalając milionom osób być w kontakcie i odkrywać nowe możliwości komunikacji. To także kolejny duży krok w rozwoju sieci GG, z której usług korzysta już kilka milionów osób miesięcznie.Od października 2009 internauci mogą korzystać z najnowszej wersji komunikatora - GG 10, którego wyróżnia prosta szata graficzna i nowe funkcjonalności niekoniecznie związane z samym komunikatorem. Gadu-Gadu 10 bardzo różni się od pierwszej wersji komunikatora, nowoczesność oraz powolne działanie widać już na pierwszy rzut oka. W prawie 10 lat istnienia dzięki swojej przewadze w polskim Internecie, Gadu-Gadu stało się najpopularniejszym i największym komunikatorem internetowym w Polsce, dystansując również zagraniczne komunikatory i ciągle umacniając swoją niezachwianą pozycję lidera. Od pierwszej wersji różni komunikator wiele nowych funkcjonalności, które internauci zawsze mają pod ręką. W najnowszym GG 10 prowadzić można rozmowy tekstowe, głosowe, video, słuchać radia i dzielić się swoimi aktywnościami ze znajomymi z listy kontaktów. Gadu-Gadu dziś W GG Network jest mnóstwo pracy - zatrudnionych w firmie jest już ponad 250 osób. Dzięki programistom i ludziom z wizją równolegle prowadzonych jest wiele różnych projektów. Marka Gadu-Gadu zaliczana jest także do Superbrands jako jedna z najlepiej rozpoznawalnych marek w polskim Internecie.  Sam program jednak obrasta coraz bardziej w zbędne funkcje, które nie mają wiele wspólnego z komunikacją. Krytyka wobec Gadu-Gadu 10 jest ogromna: zaczynając od ogromu reklam, jakie finansują kolejne projekty GG Network, kończąc na siłowej integracji tych produktów z Gadu-Gadu. To daje pole do popisu alternatywnym komunikatorom, które rosną w siłę. Firma przestała spoglądać na potrzeby użytkowników komunikatora, a bliżej przygląda się potrzebom konsumenta wielu form rozrywki i społecznościom. Głosy krytyczne wobec Gadu-Gadu przestały mieć znaczenie dla spółki. Kilka ciekawostek ze świata Gadu-Gadu: Z sieci (a nie z komunikatora) Gadu-Gadu korzysta już co drugi polski internauta: Obecnie z Gadu-Gadu korzysta już 10,5 mln Internautów Nr GG podawany jest jako jedna z kilku form kontaktu w polskich serwisach społecznościowych OPEN FM swoim zasięgiem przewyższa niektóre tradycyjne regionalne stacje radiowe FM W styczniu 2010 słuchalność OPEN.FM przekroczyła 3 mln użytkowników. Na co dzień z Gadu-Gadu korzysta prezydent Lech Wałęsa, który prowadzi również blog w Mojej Generacji. Prezydent dostał od Gadu-Gadu symboliczny numer 1980. Zobacz również galerię starych wersji Gadu-Gadu na LukiSoftware lub pobierz i przetestuj je samodzielnie z naszego działu download: SMS-Express, GG 3.1, 4.9, 5.0, 6.1, 7.0, 7.7 Źródło: Akcja-Słońce, komunikat prasowy, Gazeta Prawna  - Gadu-Gadu kończy 10 lat
Kategorie: Sieć
Komentarze z Facebooka
0 odpowiedzi na „Gadu-Gadu kończy 10 lat
  1. Właśnie dostałem wiadomość na Blipa że moje ulubione radio Czwórka Polskie Radio będzie dziś po czternastej mówić o 10'cio leciu Gadu-Gadu 🙂

Dodaj komentarz