Zaloguj | Nowe konto

Niestety jesteśmy kolejnym serwisem internetowym, który wykorzystuje mechanizm ciasteczek (cookies), więc musimy Cię poinformować o tym (czuj się poinformowany/a). Jeśli nie chcesz, aby ciasteczka z naszej witryny były zapisywane w Twojej przeglądarce zmień jej ustawienia.

Gadu-Gadu to prostu GG

Popularna marka polskiego Internetu zmienia logo i nazwę. Na pytania odpowiada Kaia Juszczak, Dyrektor Kreatywny GG Network S.A., producenta komunikatora GG:

Słoneczka GG nie trzeba nikomu przedstawiać – to niemal ikona polskiego Internetu: czerwona obwódka, czarne oczka i uśmiech i ten wpadający w oko żółty kolor. Teraz możemy je podziwiać w nowej odsłonie. Odświeżone słoneczko to chyba jednak tylko część zapowiadanych zmian w GG? Jak widać, zmienił się delikatnie nie tylko symbol, ale i liternictwo. Ba! Chyba napis jest krótszy?

Miniony rok był dla GG czasem wytężonych prac na wszystkich frontach. Jednym z nich była praca nad odświeżeniem wizerunku. Nowy produkt poza wszystkimi innymi cechami ma być intuicyjny i łatwy w obsłudze – dokonaliśmy więc także uproszczenia w znaku i nazwie. To w znacznym stopniu również konsekwencja tego, jak Gadu-Gadu jest nazywane przez większość użytkowników: po prostu GG.

GG łączy polskich internautów od blisko 12 lat. W tym czasie komunikator kilkakrotnie się zmieniał. A logo? Czy zawsze było takie samo?

Słońce, jako główny element logotypu GG było obecne zawsze, ale ewoluowało; pęczniało, chudło, wzbogacane było różnymi efektami, nie zawsze korzystnymi dla znaku. Pojawiało się w zbyt wielu odmianach wizualnych, a przez to przestało być spójne, jako znak reprezentujący markę, także jeśli chodzi o typografię, czyli liternictwo. Postanowiliśmy zrobić z tym porządek, pamiętając o tym, że słońce jest silnym symbolem, oddziałującym na człowieka w konkretny sposób, budzącym pozytywne emocje, uśmiechniętym.

GG znajduje się w czołówkach rankingów świadomości marek internetowych. To chyba duże wyzwanie, pracować nad tak popularnym logotypem? Było trudno?

Tak. Zdecydowanie łatwiej zaprojektować nowy znak dla firmy nie zapisanej jeszcze w świadomości użytkowników. Satysfakcję jednak przynosi zmaganie się z wyzwaniami. Ten symbol, jest już legendą; kultowe słoneczko, wręcz nieodzowny element polskiego Internetu, mający 12-letnią historię. Mimo pozornej trudności, praca nad tym znakiem przyniosła nam wszystkim dużo zadowolenia.

W początkowym etapie pracowało nad nim kilka zespołów, zżymaliśmy się z briefem, w którym jasno było napisane, że słońce musi pozostać, należy sprawić, aby było poważniejsze, a równocześnie zostawić prawie takie samo i zachować pozytywne skojarzenia. Tak więc praca polegała na zrobieniu nowego słoneczka o wyglądzie dawnego (śmiech). Kolejną trudnością, o ile nie największą, było stworzenie liternictwa reprezentującego graficznie to, co chcemy powiedzieć użytkownikom, że jesteśmy firmą nowoczesną, silną, dynamiczną, nieustannie się rozwijającą. Powstało wiele prób literniczych, eksperymentowaliśmy z zaokrągleniami, skosami, grubościami…

Najlepsza propozycja nadeszła z agencji interaktywnej Veneo, z którą zdecydowaliśmy się kontynuować pracę i na której barkach spoczęło przygotowanie całego systemu identyfikacji wizualnej GG. Krzysztof Łabno, który jest autorem nowego znaku stworzył symbol, który od teraz jest nowym oficjalnym logo GG – nadal uśmiechniętym słoneczkiem, już z krótkim napisem GG. Zaprojektowane przez niego liternictwo odzwierciedla nowoczesny i dynamiczny charakter najnowszej wersji aplikacji.

Na przestrzeni ostatnich lat byliśmy świadkami kilku całkowitych metamorfoz, jakie przeszły znane marki związane z Internetem, jak choćby Onet czy AOL. Nie czułaś pokusy, by dokonać radykalnej zmiany i całkowicie zrezygnować ze słoneczka?

Oczywiście. Każdego korciło, aby obok propozycji spełniających założenia briefu pokazać coś od siebie Swoją interpretację tego znaku. Powstało kilka bardzo interesujących graficznie propozycji, jednak zbyt odległych od słoneczka w takim kształcie i kolorze, w jakim jest kojarzone z komunikatorem. O, to były zupełnie inne układy słoneczne Ale pamiętajmy, że to słoneczko to już zakorzeniony w świadomości milionów osób znak i każda radykalna, zbyt odważna zmiana może być owszem nęcąca, ale i niecelowa. Silny, powszechnie rozpoznawany logotyp to duża część kapitału wartości marki. Trzeba mieć tego świadomość.

Zmiany, które na pierwszy rzut oka wydają się niewielkie, pochłonęły zapewne wiele godzin pracy grafików. Jak wyglądały kulisy pracy nad nowym logo?

To prawda, pracowaliśmy nad nowym wizerunkiem przez wiele miesięcy. Najwięcej czasu pochłonęło właśnie analizowanie wymowy znaku, próba reinterpretacji oczywistych odczuć, jakie budzi słońce i ubrania ich w kształty i kolory. Drążyliśmy podobieństwa między dawniej wykorzystywanymi znakami, aby nic nam nie umknęło, aby nowo kreowane logo było symbolem, który nie tylko utrwali dawno zakorzenione pozytywne emocje związane z marką, ale pozwoli również budować nowe. Mamy nadzieję, że udało nam się właśnie tak unowocześnić słoneczny symbol GG.

Z informacji pojawiających się w mediach widać, że zmiany nie dotyczyły tylko logo, ale i wyglądu komunikatora.

Tak, zmiany jakie wprowadzamy dotyczą całej platformy, czyli aplikacji na komputer, telefon oraz wersji przeglądarkowej.

W prace nad projektem komunikatora zaangażowany był zespół projektantów i grafików z Działu Produktowego. To oni nadali mu nowy wygląd, stworzyli projekt na poziomie światowym, nie ustępujący estetyką i funkcjonalnością najlepszym realizacjom.

Wkrótce oddamy użytkownikom aplikację intuicyjną, niemal ascetyczną, ale dającą możliwość dowolnego personalizowania. Chcieliśmy, aby ucieszyła ona zarówno wielbicieli starszych wersji, którzy za nimi tęsknią, jak również wszystkich nowych użytkowników, dając możliwość dostosowywania komunikatora do własnych potrzeb. Staraliśmy się uszanować potrzebę prostoty, oferując równocześnie możliwość ustawienia aplikacji w najbogatszej z możliwych wersji, dla tych, którzy szukają wielu informacji, lubią grać, bawić się, a ich komunikator wygląda kolorowo i bajecznie. Teraz każdy może mieć GG takie, jakie lubi. Po prostu.

 

Źródło: http://24pr.pl

Popularna marka polskiego Internetu zmienia logo i nazwę. Na pytania odpowiada Kaia Juszczak, Dyrektor Kreatywny GG Network S.A., producenta komunikatora GG: Słoneczka GG nie trzeba nikomu przedstawiać – to niemal ikona polskiego Internetu: czerwona obwódka, czarne oczka i uśmiech i ten wpadający w oko żółty kolor. Teraz możemy je podziwiać w nowej odsłonie. Odświeżone słoneczko to chyba jednak tylko część zapowiadanych zmian w GG? Jak widać, zmienił się delikatnie nie tylko symbol, ale i liternictwo. Ba! Chyba napis jest krótszy? Miniony rok był dla GG czasem wytężonych prac na wszystkich frontach. Jednym z nich była praca nad odświeżeniem wizerunku. Nowy produkt poza wszystkimi innymi cechami ma być intuicyjny i łatwy w obsłudze – dokonaliśmy więc także uproszczenia w znaku i nazwie. To w znacznym stopniu również konsekwencja tego, jak Gadu-Gadu jest nazywane przez większość użytkowników: po prostu GG. GG łączy polskich internautów od blisko 12 lat. W tym czasie komunikator kilkakrotnie się zmieniał. A logo? Czy zawsze było takie samo? Słońce, jako główny element logotypu GG było obecne zawsze, ale ewoluowało; pęczniało, chudło, wzbogacane było różnymi efektami, nie zawsze korzystnymi dla znaku. Pojawiało się w zbyt wielu odmianach wizualnych, a przez to przestało być spójne, jako znak reprezentujący markę, także jeśli chodzi o typografię, czyli liternictwo. Postanowiliśmy zrobić z tym porządek, pamiętając o tym, że słońce jest silnym symbolem, oddziałującym na człowieka w konkretny sposób, budzącym pozytywne emocje, uśmiechniętym. GG znajduje się w czołówkach rankingów świadomości marek internetowych. To chyba duże wyzwanie, pracować nad tak popularnym logotypem? Było trudno? Tak. Zdecydowanie łatwiej zaprojektować nowy znak dla firmy nie zapisanej jeszcze w świadomości użytkowników. Satysfakcję jednak przynosi zmaganie się z wyzwaniami. Ten symbol, jest już legendą; kultowe słoneczko, wręcz nieodzowny element polskiego Internetu, mający 12-letnią historię. Mimo pozornej trudności, praca nad tym znakiem przyniosła nam wszystkim dużo zadowolenia. W początkowym etapie pracowało nad nim kilka zespołów, zżymaliśmy się z briefem, w którym jasno było napisane, że słońce musi pozostać, należy sprawić, aby było poważniejsze, a równocześnie zostawić prawie takie samo i zachować pozytywne skojarzenia. Tak więc praca polegała na zrobieniu nowego słoneczka o wyglądzie dawnego (śmiech). Kolejną trudnością, o ile nie największą, było stworzenie liternictwa reprezentującego graficznie to, co chcemy powiedzieć użytkownikom, że jesteśmy firmą nowoczesną, silną, dynamiczną, nieustannie się rozwijającą. Powstało wiele prób literniczych, eksperymentowaliśmy z zaokrągleniami, skosami, grubościami… Najlepsza propozycja nadeszła z agencji interaktywnej Veneo, z którą zdecydowaliśmy się kontynuować pracę i na której barkach spoczęło przygotowanie całego systemu identyfikacji wizualnej GG. Krzysztof Łabno, który jest autorem nowego znaku stworzył symbol, który od teraz jest nowym oficjalnym logo GG – nadal uśmiechniętym słoneczkiem, już z krótkim napisem GG. Zaprojektowane przez niego liternictwo odzwierciedla nowoczesny i dynamiczny charakter najnowszej wersji aplikacji. Na przestrzeni ostatnich lat byliśmy świadkami kilku całkowitych metamorfoz, jakie przeszły znane marki związane z Internetem, jak choćby Onet czy AOL. Nie czułaś pokusy, by dokonać radykalnej zmiany i całkowicie zrezygnować ze słoneczka? Oczywiście. Każdego korciło, aby obok propozycji spełniających założenia briefu pokazać coś od siebie Swoją interpretację tego znaku. Powstało kilka bardzo interesujących graficznie propozycji, jednak zbyt odległych od słoneczka w takim kształcie i kolorze, w jakim jest kojarzone z komunikatorem. O, to były zupełnie inne układy słoneczne Ale pamiętajmy, że to słoneczko to już zakorzeniony w świadomości milionów osób znak i każda radykalna, zbyt odważna zmiana może być owszem nęcąca, ale i niecelowa. Silny, powszechnie rozpoznawany logotyp to duża część kapitału wartości marki. Trzeba mieć tego świadomość. Zmiany, które na pierwszy rzut oka wydają się niewielkie, pochłonęły zapewne wiele godzin pracy grafików. Jak wyglądały kulisy pracy nad nowym logo? To prawda, pracowaliśmy nad nowym wizerunkiem przez wiele miesięcy. Najwięcej czasu pochłonęło właśnie analizowanie wymowy znaku, próba reinterpretacji oczywistych odczuć, jakie budzi słońce i ubrania ich w kształty i kolory. Drążyliśmy podobieństwa między dawniej wykorzystywanymi znakami, aby nic nam nie umknęło, aby nowo kreowane logo było symbolem, który nie tylko utrwali dawno zakorzenione pozytywne emocje związane z marką, ale pozwoli również budować nowe. Mamy nadzieję, że udało nam się właśnie tak unowocześnić słoneczny symbol GG. Z informacji pojawiających się w mediach widać, że zmiany nie dotyczyły tylko logo, ale i wyglądu komunikatora. Tak, zmiany jakie wprowadzamy dotyczą całej platformy, czyli aplikacji na komputer, telefon oraz wersji przeglądarkowej. W prace nad projektem komunikatora zaangażowany był zespół projektantów i grafików z Działu Produktowego. To oni nadali mu nowy wygląd, stworzyli projekt na poziomie światowym, nie ustępujący estetyką i funkcjonalnością najlepszym realizacjom. Wkrótce oddamy użytkownikom aplikację intuicyjną, niemal ascetyczną, ale dającą możliwość dowolnego personalizowania. Chcieliśmy, aby ucieszyła ona zarówno wielbicieli starszych wersji, którzy za nimi tęsknią, jak również wszystkich nowych użytkowników, dając możliwość dostosowywania komunikatora do własnych potrzeb. Staraliśmy się uszanować potrzebę prostoty, oferując równocześnie możliwość ustawienia aplikacji w najbogatszej z możliwych wersji, dla tych, którzy szukają wielu informacji, lubią grać, bawić się, a ich komunikator wygląda kolorowo i bajecznie. Teraz każdy może mieć GG takie, jakie lubi. Po prostu.   Źródło: http://24pr.pl  - Gadu-Gadu to prostu GG
Kategorie: Wywiad
Komentarze z Facebooka

Dodaj komentarz