GG Network zdobyło pakiet właścicielski w firmie PBI organizującej badania polskiej Sieci. PBI zapowiada, że są szanse na zmiany i nowe badania.
PBI powstało w 2002 roku i jest organizacją publikującą regularnie badania polskiego Internetu. W jego skład wchodzi Onet, Wirtualna Polska, Interia i Agora.
Wyniki badań mówią reklamodawcom, gdzie warto się reklamować, a co za tym idzie ich poprawność jest ważna dla wszystkich twórców serwisów internetowych w Polsce.
Kontrowersje wokół badań sięgają wcześniej niż przed 2008 rok. Przede wszystkim krytykowana była metodologia ich prowadzenia, która powoduje, że w porównaniu z innymi źródłami występują istotne różnice w wynikach.
Zarzucano też nieprzystosowanie do nowości: wyniki są publikowane po trzech miesiącach z powodu potrzeby ustalenia tzw. good cookies (ciasteczek, które przetrwały na komputerze trzy miesiące) i niemierzenie danych dotyczących wideo, internetu mobilnego i webowych aplikacji.
W 2010 roku z kolei GG Network otwarcie skrytykowało PBI za zaniżanie wyników tej grupy. Rzecznik firmy powiedział wtedy, że „Fakty przemawiają przeciwko sensowi istnienia PBI”, a działania dla nich niekorzystne to „przejawy manipulacji” i „zatracenie się w dążeniu do jak najlepszej prezentacji swoich udziałowców”.
Tak było rok temu. Teraz jednak sytuacja się zmieniła. Otóż właśnie do grona udziałowców dołączyło GG Network.
Żeby zdobyć udział w grupie PBI, należało docierać do 20% polskich internautów. GG Network ukończyło z sukcesem rozmowy o wejściu do tego grona, obok Muratora, Polskapresse, Redefine (gdzie znajduje się twórca metodologii Megapanel) i Ringier Axel Springer Polska. Z rozmów wycofały się z kolei Nasza Klasa, Grupa O2, Grupa Infor PL, Money.pl i Fotka.pl.
PBI jest otwarta na zmiany w metodologii badań Megapanelu oraz na ogłoszenie przetargu na nowe badania.
GG Network, które do tej pory stało z boku badań, może mieć teraz na nie realny wpływ. Miejmy nadzieję, że wykorzysta to, aby wprowdzić w nie trochę innowacji i rozwiązać kontrowersje wokół interpretacji wyników. Z 15,8% udziałów i pakietem właścicielskim ma takie możliwości.
Źródło: webhosting.pl
GG Network zdobyło pakiet właścicielski w firmie PBI organizującej badania polskiej Sieci. PBI zapowiada, że są szanse na zmiany i nowe badania.
PBI powstało w 2002 roku i jest organizacją publikującą regularnie badania polskiego Internetu. W jego skład wchodzi Onet, Wirtualna Polska, Interia i Agora.Wyniki badań mówią reklamodawcom, gdzie warto się reklamować, a co za tym idzie ich poprawność jest ważna dla wszystkich twórców serwisów internetowych w Polsce.Kontrowersje wokół badań sięgają wcześniej niż przed 2008 rok. Przede wszystkim krytykowana była metodologia ich prowadzenia, która powoduje, że w porównaniu z innymi źródłami występują istotne różnice w wynikach.Zarzucano też nieprzystosowanie do nowości: wyniki są publikowane po trzech miesiącach z powodu potrzeby ustalenia tzw. good cookies (ciasteczek, które przetrwały na komputerze trzy miesiące) i niemierzenie danych dotyczących wideo, internetu mobilnego i webowych aplikacji.W 2010 roku z kolei GG Network otwarcie skrytykowało PBI za zaniżanie wyników tej grupy. Rzecznik firmy powiedział wtedy, że „Fakty przemawiają przeciwko sensowi istnienia PBI”, a działania dla nich niekorzystne to „przejawy manipulacji” i „zatracenie się w dążeniu do jak najlepszej prezentacji swoich udziałowców”.Tak było rok temu. Teraz jednak sytuacja się zmieniła. Otóż właśnie do grona udziałowców dołączyło GG Network.Żeby zdobyć udział w grupie PBI, należało docierać do 20% polskich internautów. GG Network ukończyło z sukcesem rozmowy o wejściu do tego grona, obok Muratora, Polskapresse, Redefine (gdzie znajduje się twórca metodologii Megapanel) i Ringier Axel Springer Polska. Z rozmów wycofały się z kolei Nasza Klasa, Grupa O2, Grupa Infor PL, Money.pl i Fotka.pl.PBI jest otwarta na zmiany w metodologii badań Megapanelu oraz na ogłoszenie przetargu na nowe badania.GG Network, które do tej pory stało z boku badań, może mieć teraz na nie realny wpływ. Miejmy nadzieję, że wykorzysta to, aby wprowdzić w nie trochę innowacji i rozwiązać kontrowersje wokół interpretacji wyników. Z 15,8% udziałów i pakietem właścicielskim ma takie możliwości.
Źródło: webhosting.pl
- GG Network zdobyło 15,8% udziałów w firmie, którą w zeszłym roku najchętniej by zamknęło