GG Network rozpoczyna realizację kampanii rozliczanych za efekt, w związku z tym zatrudniono performance media managera Martę Wójciak.
Marta Wójciak jest odpowiedzialna za projekty związane z kampaniami efektywnościowymi.
– Performance marketing to dla GG Network SA nowy obszar działalności reklamowej. – Spotykamy się z coraz większym zainteresowaniem kampaniami rozliczanymi za efekt. Zwiększony popyt na performance marketing ma odzwierciedlenie w raportach prezentujących udział poszczególnych modeli rozliczeń w torcie reklamowym. Wierzymy, że ten rodzaj aktywności w internecie jest bardzo dobrym uzupełnieniem kampanii w starym, dobrym modelu, czyli CPM – mówi Jarosław Rybus
Marta Wójciak dotychczas pracowała w sieci reklamowej AdLeader, była performance media plannerem w CR Mediach, a przez ostatnie miesiące group performance media managerem w Interactive Marketing Partner Polska.
W tradycyjnym modelu realizowanych kampanii reklamowych trudno było zidentyfikować bezpośredni efekt wyemitowanej reklamy. Internet poprzez swoją interaktywność doprowadził do zmiany możliwości reklamowych, których nie mogły zaoferować media analogowe. W oparciu o możliwość identyfikacji działania internauty (na jakiej stronie kliknął w reklamę i jak to działanie przełożyło się na dalsze zachowanie) można zmienić model rozliczeń. W ten sposób narodził się performance marketing, którego podstawą jest realizacja kampanii rozliczanych za efekt. Na tym etapie rozwoju rynku performance marketing obejmuje przede wszystkim marketing wyszukiwarkowy (SEM) oraz marketing afiliacyjny.
Przykładowe modele rozliczeń w performance marketingu:
- Pay-per-click – klient płaci za zainteresowanie reklamą (kliknięcie w kreację reklamową) lub w link reklamowy
- Pay-per-lead – klient płaci za wypełnienie formularza, ankiety (otrzymanie określonych danych – najczęściej kontaktowych – na temat potencjalnych klientów)
- Pay-per-action – klient płaci za dowolnie zdefiniowaną przez niego akcję (wejście na stronę www, subskrypcja newslettera, rejestracja, dokonanie zakupu)
- Pay-per-sale – klient płaci prowizję od wygenerowanej sprzedaży
Źródło: MediaMikser.pl, wikidirect.pl
GG Network rozpoczyna realizację kampanii rozliczanych za efekt, w związku z tym zatrudniono performance media managera Martę Wójciak.
Marta Wójciak jest odpowiedzialna za projekty związane z kampaniami efektywnościowymi.- Performance marketing to dla GG Network SA nowy obszar działalności reklamowej. - Spotykamy się z coraz większym zainteresowaniem kampaniami rozliczanymi za efekt. Zwiększony popyt na performance marketing ma odzwierciedlenie w raportach prezentujących udział poszczególnych modeli rozliczeń w torcie reklamowym. Wierzymy, że ten rodzaj aktywności w internecie jest bardzo dobrym uzupełnieniem kampanii w starym, dobrym modelu, czyli CPM - mówi Jarosław RybusMarta Wójciak dotychczas pracowała w sieci reklamowej AdLeader, była performance media plannerem w CR Mediach, a przez ostatnie miesiące group performance media managerem w Interactive Marketing Partner Polska.
W tradycyjnym modelu realizowanych kampanii reklamowych trudno było zidentyfikować bezpośredni efekt wyemitowanej reklamy. Internet poprzez swoją interaktywność doprowadził do zmiany możliwości reklamowych, których nie mogły zaoferować media analogowe. W oparciu o możliwość identyfikacji działania internauty (na jakiej stronie kliknął w reklamę i jak to działanie przełożyło się na dalsze zachowanie) można zmienić model rozliczeń. W ten sposób narodził się performance marketing, którego podstawą jest realizacja kampanii rozliczanych za efekt. Na tym etapie rozwoju rynku performance marketing obejmuje przede wszystkim marketing wyszukiwarkowy (SEM) oraz marketing afiliacyjny. Przykładowe modele rozliczeń w performance marketingu:
Pay-per-click – klient płaci za zainteresowanie reklamą (kliknięcie w kreację reklamową) lub w link reklamowy
Pay-per-lead – klient płaci za wypełnienie formularza, ankiety (otrzymanie określonych danych - najczęściej kontaktowych - na temat potencjalnych klientów)
Pay-per-action – klient płaci za dowolnie zdefiniowaną przez niego akcję (wejście na stronę www, subskrypcja newslettera, rejestracja, dokonanie zakupu)
Pay-per-sale – klient płaci prowizję od wygenerowanej sprzedaży
Źródło: MediaMikser.pl, wikidirect.pl
- Kampanie rozliczane za efekt