Rosyjski dziennik „Wiedomosti” twierdzi, że koncern Naspers – właściciel GG Network, prowadzi rozmowy o połączeniu portalu Nasza Klasa z komunikatorem Gadu-Gadu
Według rosyjskiego dziennika, Naspers bada księgi finansowe spółek należących do Forticomu, w tym między innymi największy polski portal społecznościowy – Naszą-Klasę. Forticom przejął większościowe udziały w NK na początku 2008 r. „Wiedomosti” podają, że jest to ponad 60 proc. udziałów wartych 92 mln dolarów.
Forticom skupia w sobie serwisy społecznościowe – poza Naszą-klasą jest również właścicielem rosyjskich Odnoklassników oraz bałtyckich serwisów One.lv oraz One.lt.
Naspers w 2007 r. zakupił spółkę Gadu-Gadu sp. z o.o., wyceniając ją na ok. 155 mln dolarów. Już w rok później koncern z RPA zakupił Allegro.pl – największy polski serwis aukcyjny, za który dano prawie miliard funtów. Ostatnim zakupem w polskim internecie był portal finansowy Bankier.pl, za którego akcje zapłacono ok. 60 mln zł.
Digital Sky Technologies i Naspers wspólnie inwestują w rosyjski portal Mail.ru. Rozmówcy dziennika „Wiedomosti” stwierdzają, że badanie due dilligence nie jest jednoznaczne ze sprzedażą Forticomu. Jednakże pada również stwierdzenie od jednego z akcjonariuszy Digital Sky Technologies, że jest rozważane połączenie spółek odpowiedzialnych za portal Nasza-Klasa.pl i właściciela komunikatora Gadu-Gadu w jedną spółkę, w której udziały miałyby Naspers i Digital Sky Technologies.
– Nie komentujemy spekulacji prasowych – mówi serwisowi Wyborcza.biz, Meloy Horn z biura prasowego Naspersa. Informacji „Wiedomosti” nie komentują też przedstawiciele Digital Sky Technologies.
Źródło: Wyborcza.biz
– Po co łączyć Naszą-klasę, największy serwis społecznościowy, z najpopularniejszym komunikatorem Gadu-Gadu? Spółki na razie próbują podebrać sobie użytkowników: Gadu-Gadu ma serwis społecznościowy MojaGeneracja.pl, Nasza-klasa – komunikator Nktalk. – Na razie średnio im to wychodzi. Na pierwszy rzut oka takie połączenie ma sens, bo Gadu-Gadu mogłoby zrezygnować z inwestycji w społeczności, a Nasza-klasa porzucić komunikator – zastanawia się Rafał Agnieszczak, twórca serwisu Fotka.pl.
– Mało prawdopodobne – mówi Tomasz Rzepniewski z MEC Interaction, interaktywnego działu domu mediowego Mediaedge:cia. – Odbieram to jako chęć Naspersa do zwiększania udziałów w polskim rynku. Gdybym miał szukać synergii, to raczej organizacyjnych – dodaje – Tym bardziej że po przejęciu Allegro Naspers nie silił się na łączenie aukcji z potencjałem Gadu-Gadu. Spółki mają nawet osobne biura reklamy.
– Po połączeniu Naszej-klasy z Gadu-Gadu spółka stanowiłaby mocną konkurencję wobec takich portali jak np. Interia.pl w walce o reklamy banerowe – ocenia Rzepniewski. – Jak podaje serwis InternetStandard, według danych z KRS Gadu-Gadu miało w 2008 r. 29,1 mln zł przychodów, Nasza-klasa – 27,7 mln zł. Cały rynek reklamy banerowej zaś – według IAB – prawie 470 mln zł. Nasza-klasa dopowiada, że w 2009 r. zanotowała dwucyfrowy wzrost wpływów z reklamy. I jest rentowna.
– Forticom nie ma interesu, by pozbywać się Naszej-klasy – mówi Agnieszczak. – Dla Naspersa udziały w Naszej-klasie to doskonałe uzupełnienie portfela w polskim internecie. Taki pakiet mogliby nowemu inwestorowi sprzedać z dużą premią.
Rosyjski dziennik "Wiedomosti" twierdzi, że koncern Naspers - właściciel GG Network, prowadzi rozmowy o połączeniu portalu Nasza Klasa z komunikatorem Gadu-GaduWedług rosyjskiego dziennika, Naspers bada księgi finansowe spółek należących do Forticomu, w tym między innymi największy polski portal społecznościowy - Naszą-Klasę. Forticom przejął większościowe udziały w NK na początku 2008 r. "Wiedomosti" podają, że jest to ponad 60 proc. udziałów wartych 92 mln dolarów.
Forticom skupia w sobie serwisy społecznościowe - poza Naszą-klasą jest również właścicielem rosyjskich Odnoklassników oraz bałtyckich serwisów One.lv oraz One.lt.
Naspers w 2007 r. zakupił spółkę Gadu-Gadu sp. z o.o., wyceniając ją na ok. 155 mln dolarów. Już w rok później koncern z RPA zakupił Allegro.pl - największy polski serwis aukcyjny, za który dano prawie miliard funtów. Ostatnim zakupem w polskim internecie był portal finansowy Bankier.pl, za którego akcje zapłacono ok. 60 mln zł.Digital Sky Technologies i Naspers wspólnie inwestują w rosyjski portal Mail.ru. Rozmówcy dziennika "Wiedomosti" stwierdzają, że badanie due dilligence nie jest jednoznaczne ze sprzedażą Forticomu. Jednakże pada również stwierdzenie od jednego z akcjonariuszy Digital Sky Technologies, że jest rozważane połączenie spółek odpowiedzialnych za portal Nasza-Klasa.pl i właściciela komunikatora Gadu-Gadu w jedną spółkę, w której udziały miałyby Naspers i Digital Sky Technologies.- Nie komentujemy spekulacji prasowych - mówi serwisowi Wyborcza.biz, Meloy Horn z biura prasowego Naspersa. Informacji "Wiedomosti" nie komentują też przedstawiciele Digital Sky Technologies.
Źródło: Wyborcza.biz
- Po co łączyć Naszą-klasę, największy serwis społecznościowy, z najpopularniejszym komunikatorem Gadu-Gadu? Spółki na razie próbują podebrać sobie użytkowników: Gadu-Gadu ma serwis społecznościowy MojaGeneracja.pl, Nasza-klasa - komunikator Nktalk. - Na razie średnio im to wychodzi. Na pierwszy rzut oka takie połączenie ma sens, bo Gadu-Gadu mogłoby zrezygnować z inwestycji w społeczności, a Nasza-klasa porzucić komunikator - zastanawia się Rafał Agnieszczak, twórca serwisu Fotka.pl.
- Mało prawdopodobne - mówi Tomasz Rzepniewski z MEC Interaction, interaktywnego działu domu mediowego Mediaedge:cia. - Odbieram to jako chęć Naspersa do zwiększania udziałów w polskim rynku. Gdybym miał szukać synergii, to raczej organizacyjnych - dodaje - Tym bardziej że po przejęciu Allegro Naspers nie silił się na łączenie aukcji z potencjałem Gadu-Gadu. Spółki mają nawet osobne biura reklamy.
- Po połączeniu Naszej-klasy z Gadu-Gadu spółka stanowiłaby mocną konkurencję wobec takich portali jak np. Interia.pl w walce o reklamy banerowe - ocenia Rzepniewski. - Jak podaje serwis InternetStandard, według danych z KRS Gadu-Gadu miało w 2008 r. 29,1 mln zł przychodów, Nasza-klasa - 27,7 mln zł. Cały rynek reklamy banerowej zaś - według IAB - prawie 470 mln zł. Nasza-klasa dopowiada, że w 2009 r. zanotowała dwucyfrowy wzrost wpływów z reklamy. I jest rentowna.
- Forticom nie ma interesu, by pozbywać się Naszej-klasy - mówi Agnieszczak. - Dla Naspersa udziały w Naszej-klasie to doskonałe uzupełnienie portfela w polskim internecie. Taki pakiet mogliby nowemu inwestorowi sprzedać z dużą premią.
- Kupili Allegro.pl oraz Gadu Gadu. Teraz Naszą-Klasę?
nk badziewie xd juz nie maja co w[!cenzor!]ic do teg [!cenzor!]onego portalu ^^:-*****
żallllllll.pl ; / p**ebane w c*uj 😀
Żałosne i to na potęgę… chcą złapać wszystkie pokemony chyba
…dodaj jeden syf do drugiego syfa i wyjdzie syf do kwadratu…
"…dodaj jeden syf do drugiego syfa i wyjdzie syf do kwadratu…"
Raczej pomnóż 🙂 syf nk * większy syf gg= ogromny syf do kwadratu