Zaloguj | Nowe konto

Niestety jesteśmy kolejnym serwisem internetowym, który wykorzystuje mechanizm ciasteczek (cookies), więc musimy Cię poinformować o tym (czuj się poinformowany/a). Jeśli nie chcesz, aby ciasteczka z naszej witryny były zapisywane w Twojej przeglądarce zmień jej ustawienia.

GG Network protestuje przeciwko zmianom w prezentacji badań PBI

GG Network, właściciel m.in. komunikatora Gadu-Gadu, uważa, że zmiana prezentacji danych przez Polskie Badania Internetu jest wymierzona w ich firmę.

To kolejna próba pomniejszenia wartości reklamowej najbardziej popularnego komunikatora w polskim Internecie” – twierdzi spółka w oficjalnym stanowisku. Chodzi o usunięcie przez PBI wskaźnika real users w odniesieniu do aplikacji. Zdaniem firmy zmiany w publikacji wyników to kolejny fakt dowodzący konieczności utworzenia alternatywnego standardu badawczego polskiego Internetu, bo PBI próbuje przekonać reklamodawców, że reklama w komunikatorze dociera do programu, a nie do użytkownika(co właściwie przy licznej grupie osób używających programów BK2/GGMod+ ma jakiś sens)…

Przy publikacji ostatnich badań Megapanel PBI/Gemius za styczeń tłumaczono, że zmianę wprowadzono zgodnie z uchwałą Rady Badania. Wskaźnik ”użytkownicy” zastąpiony został przez wskaźnik ”aktywne programy” i powstał oddzielny ranking TOP-20 aplikacji objętych badaniem według zasięgu. Gadu-Gadu zajmuje w nim pierwsze miejsce, lecz nie konkuruje już z największymi internetowymi graczami.

PBI od dawna stało nad merytoryczną przepaścią a teraz uczyniło istotny krok naprzód. Teraz już chyba nikt nie powinien mieć wątpliwości co do intencji działania tej firmy – mówi Krzysztof Łada, dyrektor reklamy GG Network.

– Jeśli jakaś aplikacja uruchomi się w autostarcie to pokazuje się w procesie systemu operacyjnego. Firma Gemius rejestruje tę aplikację jako aktywną nawet jeśli internauta jej nie używa. Dlatego dużo bardziej adekwatnym określeniem jest „liczba aktywnych programów”, niż „liczba użytkowników” – Sławomir Pliszka, dyrektor ds. badań PBI.

Źródło: http://www.press.pl, http://www.biznesnet.pl

 

GG Network, właściciel m.in. komunikatora Gadu-Gadu, uważa, że zmiana prezentacji danych przez Polskie Badania Internetu jest wymierzona w ich firmę. ”To kolejna próba pomniejszenia wartości reklamowej najbardziej popularnego komunikatora w polskim Internecie” – twierdzi spółka w oficjalnym stanowisku. Chodzi o usunięcie przez PBI wskaźnika real users w odniesieniu do aplikacji. Zdaniem firmy zmiany w publikacji wyników to kolejny fakt dowodzący konieczności utworzenia alternatywnego standardu badawczego polskiego Internetu, bo PBI próbuje przekonać reklamodawców, że reklama w komunikatorze dociera do programu, a nie do użytkownika(co właściwie przy licznej grupie osób używających programów BK2/GGMod+ ma jakiś sens)... Przy publikacji ostatnich badań Megapanel PBI/Gemius za styczeń tłumaczono, że zmianę wprowadzono zgodnie z uchwałą Rady Badania. Wskaźnik ”użytkownicy” zastąpiony został przez wskaźnik ”aktywne programy” i powstał oddzielny ranking TOP-20 aplikacji objętych badaniem według zasięgu. Gadu-Gadu zajmuje w nim pierwsze miejsce, lecz nie konkuruje już z największymi internetowymi graczami. - PBI od dawna stało nad merytoryczną przepaścią a teraz uczyniło istotny krok naprzód. Teraz już chyba nikt nie powinien mieć wątpliwości co do intencji działania tej firmy – mówi Krzysztof Łada, dyrektor reklamy GG Network. - Jeśli jakaś aplikacja uruchomi się w autostarcie to pokazuje się w procesie systemu operacyjnego. Firma Gemius rejestruje tę aplikację jako aktywną nawet jeśli internauta jej nie używa. Dlatego dużo bardziej adekwatnym określeniem jest „liczba aktywnych programów”, niż „liczba użytkowników” - Sławomir Pliszka, dyrektor ds. badań PBI. Źródło: http://www.press.pl, http://www.biznesnet.pl    - GG Network protestuje przeciwko zmianom w prezentacji badań PBI
Kategorie: GG Network - Właściciel GG
Tagi:
Komentarze z Facebooka

Dodaj komentarz