Niecały rok temu zakończyła się wojna między GG Network a spółką PBI dotyczącej zaniżania wyników producenta komunikatora Gadu-Gadu. Niedawno dowiedzieliśmy się, że badanie Megapanel zostanie zmienione na korzyść tego ostatniego.Przypomnijmy: Megapanel jest badaniem popularności witryn internetowych oraz aplikacji działających na polskim rynku. Przedstawiciele GG Network w 2010 roku uznali, że zmiana wskaźnika real users (liczby użytkowników) w badaniu na liczbę aktywnych aplikacji w badaniu Megapanel zaniża wyniki ich aplikacji w tym oczywiście oficjalnego klienta GG. Po wielkich bojach producent aplikacji uzyskał udziały w spółce organizującej badanie mając jednocześnie wpływ na nie. Wczoraj biuro prasowe GG Network dumnie oświadczyło, że
„Zmiany wprowadzone przez PBI dają wydawcy komunikatora GG znacznie wyższą pozycję w rankingu Real Users i pozwalają awansować do pierwszej dziesiątki w rankingu użytkowników i uruchomionych aplikacji.”
Jak widać niespecjalnie kryją się z tym faktem. Dalej czytamy:
Najnowsze wyniki badania Megapanel pokazują, iż sumaryczna liczba realnych użytkowników korzystających z usług i serwisów GG Network wynosi blisko 8 milionów, a więc znacząco więcej niż w prezentowanych dotychczas badaniach (w których wyniki witryn i aplikacji były prezentowane oddzielnie). Daje to spółce 12. pozycję wśród wydawców internetowych w Polsce.
Ingerując w metodologię badania, spółka GG Network zapewniła sobie lepsze wskaźniki popularności. Komunikator Gadu-Gadu do tej pory tracił kilkadziesiąt tysięcy użytkowników miesięcznie, w ciągu dwóch lat: od lutego 2010 do lutego 2012 aplikacja straciła ponad milion aktywnych instancji. Prezentując jedynie wspólne dane dla aplikacji i innych usług, spółkę spotyka wzrost liczby użytkowników oraz możliwość ukrycia malejącej popularności ich flagowego produktu.
Kto wie, może ktoś w GG Network stwierdził, że „Skoro badanie jest dla nas niekorzystne, to jest złe, a to co złe trzeba zmienić„…
Źródło
Niecały rok temu zakończyła się wojna między GG Network a spółką PBI dotyczącej zaniżania wyników producenta komunikatora Gadu-Gadu. Niedawno dowiedzieliśmy się, że badanie Megapanel zostanie zmienione na korzyść tego ostatniego.Przypomnijmy: Megapanel jest badaniem popularności witryn internetowych oraz aplikacji działających na polskim rynku. Przedstawiciele GG Network w 2010 roku uznali, że zmiana wskaźnika real users (liczby użytkowników) w badaniu na liczbę aktywnych aplikacji w badaniu Megapanel zaniża wyniki ich aplikacji w tym oczywiście oficjalnego klienta GG. Po wielkich bojach producent aplikacji uzyskał udziały w spółce organizującej badanie mając jednocześnie wpływ na nie. Wczoraj biuro prasowe GG Network dumnie oświadczyło, że
"Zmiany wprowadzone przez PBI dają wydawcy komunikatora GG znacznie wyższą pozycję w rankingu Real Users i pozwalają awansować do pierwszej dziesiątki w rankingu użytkowników i uruchomionych aplikacji."
Jak widać niespecjalnie kryją się z tym faktem. Dalej czytamy:
Najnowsze wyniki badania Megapanel pokazują, iż sumaryczna liczba realnych użytkowników korzystających z usług i serwisów GG Network wynosi blisko 8 milionów, a więc znacząco więcej niż w prezentowanych dotychczas badaniach (w których wyniki witryn i aplikacji były prezentowane oddzielnie). Daje to spółce 12. pozycję wśród wydawców internetowych w Polsce.
Ingerując w metodologię badania, spółka GG Network zapewniła sobie lepsze wskaźniki popularności. Komunikator Gadu-Gadu do tej pory tracił kilkadziesiąt tysięcy użytkowników miesięcznie, w ciągu dwóch lat: od lutego 2010 do lutego 2012 aplikacja straciła ponad milion aktywnych instancji. Prezentując jedynie wspólne dane dla aplikacji i innych usług, spółkę spotyka wzrost liczby użytkowników oraz możliwość ukrycia malejącej popularności ich flagowego produktu.
Kto wie, może ktoś w GG Network stwierdził, że "Skoro badanie jest dla nas niekorzystne, to jest złe, a to co złe trzeba zmienić"...
Źródło
- Koniec z rankingiem komunikatorów w badaniu Megapanel